`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 


Wednesday, September 1, 2021

Wednesday Lite : Tiga ribu boleh ikut mimpi? What is the population of dumb people in the country? Not less than 3,000.

 Yang berikut ini adalah berita paling dunggu yang telah saya baca untuk minggu ini. (Lain minggu ada berita lain lagi lah agaknya.)



  • Putrajaya: KDN arah Polis ambil tindakan Sosma 
  • memastikan keamanan negara dijaga dengan baik
  • menghasut hingga orang cuba lari daripada negara

(OSTB :  I say Dato, why not kita salurkan ilmu yang dah-syat ini untuk menghalau PATI,  pendakwah India Mari dan geng-geng yang sewaktu dengan-nya ? Biar depa lari daripada negara kita sekali. Just a thought. Bergurau saja ok.)

  • mengulas laporan wanita mendakwa akan berlaku Perang Dunia Ketiga  
  • pasukannya  mencari Imam Mahdi 
  • mengumpul pengikut dalam kalangan penjawat awam.
wanita berusia 39 tahun mengembangkan ajaran bertentangan dengan Islam 
Wanita Kelantan itu dikesan sejak enam bulan lalu 
menggunakan FB, YouTube, Telegram ramalan Perang Dunia Ketiga 
turut menjaja nama pemimpin negara, pemimpin dunia, tokoh agama 

(OSTB : Dia jaja nama the best among the stupids.)

  • perancangan teliti ala tentera dirancang di 29 lokasi ??
  • risikan dedahkan 22 kumpulan Telegram 
  • 3,000 pengikutnya : daripada awam, pesara, doktor, anggota polis, tentera.

(OSTB : Doktor, polis, tentera sekali? I say, doktor air suam itu termasuk sekali ke?)

Tuan-tuan saya pun dengar lah mesej YouTube perempuan itu. 

She is just your everyday, average, terencat akal person. Kalau masuk parti, boleh jadi PM kut.

Tapi yang saya hairan bagaimana dia boleh mengumpul 3,000 pengikut termasuk doktor dan polis?

Saya rasa sedih juga sebab sejak berpuluh tahun saya mendesak dan menjemput orang guna akal, guna kaedah saintifik, guna rational dan common sense dalam segala urusan hidup tetapi tak ada se-ekor kambing atau kaldai pun yang mahu percaya atau ikut cakap saya.

Then comes this nut case dan dalam masa sekejap saja dia boleh kumpul 3,000 orang "pengikut".  

Maybe I should change my strategy. 

Pada satu malam saya pun bermimpi. 
Saya mimpi saya jumpa Halle Berry.
Tapi bukan mimpi, saya lupa tutup TV
Jadi saya tutup TV dan sambung tidur sampai pagi.

If this works, siapa-siapa nak jadi pengikut saya sila tunggu di stesen bas Tanjong Rambutan (di Ipoh)  dekat nasi ganja, mula esok pagi. Nanti saya kasi tahu bila boleh balik.

The population of dumb asses in this country is astounding.

The views expressed are those of the writer and do not necessarily reflect those of MMKtT.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.