`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 


Monday, March 4, 2013

PM Najib telah menjanjikan Raja Muda Agbimuddin Kiram, penempatan di Sabah.


Kebenaran terdedah jua akhirnya. Walaupun semalam, PM Malaysia Datuk Seri Najib Tun Razak telah mengarahkan pihak berkuasa terutama pihak risikan menyiasat dakwaan bahawa ada pemimpin pembangkang terlibat dengan insiden pencerobohan di Lahad Datu, Sabah, tetapi media Filipina, MB.com.ph, memetik kata-kata Nur Misuari, Pengerusi Barisan Pembebasan Kebangsaan Moro (MNLF), Najib telah menjanjikan Raja Muda Agbimuddin Kiram, penempatan di Sabah.Misuari juga merayu Najib supaya bertindak dengan cermat dalam menghadapi para pemberontak Filipina yang kini telah membunuh lapan anggota polis Malaysia di Sabah dalam pertempuran berdarah di Lahad Datu dan juga Semporna.

Misuari juga mendakwa Agbimuddin mungkin ke Sabah bagi menunjukkan ketidaksabaran terhadap tuntutan mereka.



Sebelum ini media massa UMNO heboh mendedahkan laporan yang disiarkan oleh Manila Times dan Philippine Daily Inquirer yang menggunakan artikel agensi berita Reuters kononnya Anwar Ibrahim turut terlibat dalam perancangan pencerobohan kumpulan bersenjata di Lahad Datu, Sabah.

Menurut Laporan Manila Times pada tarikh 16 Februari, Koresponden Mindanou, Jacinto, memberitahu, Sultan Muhammad Fuad Kiram I, mendakwa Malaysia menduduki Sabah secara haram dan Sabah merupakan milik Kesultanan Sulu hingga hari ini.

"Pencerobohan tersebut berlaku setelah bekas pemimpin Malaysia Datuk Seri Anwar Ibrahim yang juga pemimpin de facto Pakatan Rakyat (PR) mencadangkan Sabah akan diberikan autonominya kepada pemerintahan kesultanan Sulu," kata Jacinto, menurut laporan tersebut.

Beberapa pihak termasuk Najib sendiri telah menggesa agar pihak berkuasa terutama pihak risikan menyiasat dakwaan tersebut tetapi lansung tidak menyentuh mengenai laporan akhbar MB.com.ph diatas mengenai janji beliau kepada para penceroboh berkenaan.

Di dalam satu laporan yang berasingan, Najib Razak juga telah menyelar kenyataan Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) Tian Chua yang menyatakan insiden tembakan di Lahad Datu Sabah adalah “konspirasi terancang kerajaan Umno.

Perdana menteri berkata tuduhan itu kononnya adalah mainan politik yang cukup hina oleh pembangkang untuk meraih sokongan rakyat menjelang pilihan raya umum yang semakin hampir.

Kini seandainya laporan dari media Filipina itu benar, berarti Najib dan UMNOlah yang bermain dengan mainan politik yang cukup hina dengan cuba menjadikan pemimpin Pakatan Rakyat sebagai orang yang bertanggungjawab terhadap insiden Lahad Datu, walhal beliaulah yang mengaturkannya.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.