`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 

10 APRIL 2024

Monday, October 21, 2013

Nyawa Budak Sekolah Di Sarawak Tiada Nilai Di Malaysia..

Bayangkan saja. Jika budak2 yang melintas neh tiba2 jatuh? Lepas tue mati? Tak terfikir ke? Kalau kita terfikir apa sebab perkara macam neh masih lagi dibiarkan berlaku dari tahun ke tahun?

Siang tadi dapat satu maklumat dari rakan facebook.

Rujuk gambar ;



Ini ada lagi satu ;



Dua2 sumbangan rakan facebook. Bayangkan saja jambatan seperti ini digunakan oleh orang dewasa dan kanak2. Ya tuhan. Menakutkan.

Ini antara komen yang dikongsikan bila aku share gambar neh kat wall page aku ;

Hasbullah Mohd Ismail Susah mahu ckp...bgini lh rutin harian mereka....6jam bjln kaki g kpg semban...tak silap sya 5 atau 6 jmtn bulu mereka lalui...ayh sya prnh mgaja d d sklh sana...

 Elaine Shim Ee Ling Memang betul ada jambatan seperti ini...di kampung sait kawasan mambong...

Sah.

Lokasi di Sarawak beb.

Tak terfikir ke benda neh sebenarnya berbahaya? Maksud aku kalau tak boleh nak buat jalan sekalipun kenapa tak buat jambatan yang elok sikit? Buat la jambatan yang lebih kukuh. Tak dapat jambatan besi sekalipun biarlah jambatan yang stabil. Ada ke patut buat jambatan kayu macam neh. Silap2 hari bulan tak pasal2 ada nyawa yang melayang.

Aduhai.

Setelah kita merdeka selama 55 tahun, tak sangka keadaan macam neh masih lagi wujud di negara ini. Kat negeri yang mana Ketua Menteri nya tersenarai antara yang terkaya di dunia pula tue. Gila. Ketua Menteri kaya raya. Takan nak bina jambatan kukuh pun tak boleh? Ke sebab nyawa anak2 Sarawak neh ibarat lalat? Kalau mati pun takpe?

Lue fikirlah sendiri wahai anak2 Sarawak.. 

-amenoworld

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.