`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 

10 APRIL 2024

Saturday, June 3, 2017

Nazri: No impact on Anwar's trial even if PM paid Shafee



Umno supreme council member Nazri Abdul Aziz has rubbished claims that lawyer Shafee Abdullah received RM9.5 million from Prime Minister Najib Abdul Razak during Anwar Ibrahim's second sodomy trial.
"I don't believe that. Why would Najib pay him? The government has to pay (Shafee) not Najib. Sarawak Report has no credibility," Nazri told Malaysiakini.
The former law minister was also dismissive when pressed on whether such a scenario - if true - would have had an impact on the outcome of Anwar's trial.
"No it shouldn't. The only thing that can change the outcome is if the judge was paid off.
"It is not like, if you pay RM10 million (to the prosecutor) the trial will be fast, if you pay RM5 million the trial will be slow," he said, adding that prosecutors are paid to prosecute.
He said he does not know how much Shafee was paid.
The government had told Parliament that Shafee was paid a fee of RM1,000 to act as the lead prosecutor in the case.
Putrajaya, in a surprise move on July 22, 2013, recruited Shafee to lead the prosecution team against Anwar at the Court of Appeal instead of the conventional practice of relying on public prosecutors.
The Court of Appeal on March 7, 2014, overturned the Kuala Lumpur High Court's decision which acquitted Anwar, sentencing him to five years in prison.
The Federal Court on Feb 10, 2015 upheld the conviction of sodomising his former aid Saiful Bukhari Azlan.
Meanwhile, another former law minister, Zaid Ibrahim, said if the allegations against Shafee were true, it would undermine the decree used to appoint the lawyer as lead prosecutor.
"The fiat issued to Shafee to prosecute Anwar was on the basis that he would exercise that responsibility in accordance with the law, fairly and in the interest of the public.

"If true that he received money from the PM, especially in such large quantity, it extinguishes that notion entirely," Zaid told Malaysiakini.
Whistleblower site Sarawak Report had previously made allegations that Shafee received RM9.5 million from Najib in two tranches - on Sept 11, 2013 and on Feb 17, 2014.
Malaysiakini, which has withheld Shafee's name in its earlier reports on the Sarawak Report claim, had since Thursday attempted to reach out to Shafee, through multiple channels, for his comments but to no avail.- Mkini

6 comments:

  1. Adakah anda memerlukan pinjaman segera untuk perniagaan atau untuk membayar bil pada kadar faedah 3%? Kami menyediakan pinjaman peribadi, pinjaman hartanah, pinjaman perniagaan dan lain-lain potensi individu, syarikat, bekerjasama agensi dan organisasi. Tanpa mengira skor kredit anda antara $ 5,000 hingga $ 20,000.000 tempoh 1 hingga 30 tahun Benarkan sehingga 12 jam selepas memohon pinjaman untuk dihubungi Mana-mana pihak yang berminat perlu menghubungi maklumat di bawah.

    Email Us: barclayfinancialgroupfirm@gmail.com
    Memberitahu: +919108362494

    Nama: ___
    Nama keluarga:___
    Umur: ___
    Seks: ___
    Alamat: ___
    Negara: ___
    Pendapatan bulanan: ___
    nombor Mobil: ___
    jumlah pinjaman yang diperlukan: ___
    Tempoh pinjaman: ___
    Tujuan pinjaman: ___

    Email Us: barclayfinancialgroupfirm@gmail.com
    Memberitahu: +919108362494

    ReplyDelete
    Replies


    1. I Lost my Money to scammers but not anymore

      Well, who would have believed this. When I saw a comment

      by one Allison babara, I thought it was one of the Scammers

      ways to convince someone. Looking at his comment, I saw

      an element of doubt since he was telling stories. Well I did it

      50/50 which means I can’t lose my money to any scammer

      again. I contacted the email on the testimony of Allison?

      Babara (securehackers01@gmail.com) and I was

      replied immediately. I was shocked but I didn’t lose my stand.

      I asked them to give me proof to be sure they are not

      scammers like others that I have met before and they sent me

      a proof. Then I requested to get my card which they sent to

      me in Germany in just 3 days. Am happy now because I have?

      recovered my cash I lost to scammers. My first withdrawal?

      was $10,000 and I couldn’t believe my eyes until I confirmed?

      their word which says that I can withdraw up $63,000 in a

      month. secureblankatmSolution? are real because I got my?

      card in just 3 days when I requested for one. Contact their

      mail (securehackers01@gmail.com ) for yours. They

      didn’t scam me.

      Morris mabel is my name and if you are scared, please reach

      me through my mail dasinator02@gmail.com

      Delete
  2. Hello,
     Saya Puan Elina Johnson, daripada LOAN FIRM ELINA JOHNSON, di sini datang pinjaman asli yang akan mengubah hidup anda kepada yang lebih baik, syarikat pinjaman pinjaman, Diberikan dan berlesen menawarkan pinjaman kepada individu, syarikat swasta dan orang yang memerlukan bantuan kewangan dalam tahap rendah faedah sebanyak 2%.

    Saya Puan Elina Johnson, akan membuat yang terbaik dalam takut kami kepada semua pemohon yang sah. Anda tidak akan kecewa oleh saya dalam perjanjian perniagaan ini kerana syarikat itu akan memastikan pinjaman anda sampai kepada anda, ia tidak thoes juga berakhir di situ, kami mempunyai satu pasukan expatrate yang memahami undang-undang pelaburan, mereka akan dapat membantu anda, memberikan anda tips yang akan hel anda menguruskan pelaburan anda bahawa anda melabur pinjaman anda, jadi anda tidak bankrap pernah lagi dalam hidup anda dan tawaran yang hebat ini datang dengan pinjaman anda, Hubungi kami hari ini melalui e-mel elinajohnson22@gmail.com

    Perkhidmatan kami termasuk yang berikut:

    * Pinjaman peribadi
    * Pinjaman Bercagar
    * Pinjaman tidak berpagar
    * Keputusan Pinjaman
    * Coaching Loan
    * Pinjaman ikrar Loan
    * Pembayaran pinjaman
    * Pinjaman pelajar
    * Pinjaman Commercial
    * Auto Loans
    * Resolusi Loan
    * Pinjaman Pembangunan
    * Dept pinjaman pinjaman
    * Pinjaman Perniagaan
    * Pinjaman Pendidikan
    * Pelantikan Broken

    Sila isi borang permohonan pinjaman di bawah dan kembalikan kepada kami untuk berkhidmat untuk kita lebih baik melalui e-mel:
    elinajohnson22@gmail.com


    DATA PEMOHON

    1) Nama Penuh:
    2) Negara:
    3) Alamat:
    4) Negeri:
    5) Jenis Kelamin:
    6) Status Perkahwinan
    7) Pekerjaan:
    8) Nombor telefon:
    9) Kedudukan masa ini di tempat kerja:
    10) Pendapatan bulanan:
    11) Jumlah Pinjaman Diperlukan:
    12) Tempoh Pinjaman:
    13) Tujuan pinjaman:
    14) Agama:
    15) Adakah anda memohon sebelum:
    16) Tarikh lahir:
    terima kasih,
    Puan Elina Johnson (elinajohnson22@gmail.com)

    ReplyDelete

  3. I got my already programmed and blanked ATM card to withdraw the maximum of $1,000 daily for a maximum of 20 days. I am so happy about this because i got mine last week and I have used it to get $20,000. Mike Fisher Hackers is giving out the card just to help the poor and needy though it is illegal but it is something nice and he is not like other scam pretending to have the blank ATM cards. And no one gets caught when using the card. get yours from Mike Fisher Hackers today! Just send an email to blankatm002@gmail.com

    ReplyDelete
  4. kesaksian nyata dan kabar baik !!!

    Nama saya mohammad, saya baru saja menerima pinjaman saya dan telah dipindahkan ke rekening bank saya, beberapa hari yang lalu saya melamar ke Perusahaan Pinjaman Dangote melalui Lady Jane (Ladyjanealice@gmail.com), saya bertanya kepada Lady jane tentang persyaratan Dangote Loan Perusahaan dan wanita jane mengatakan kepada saya bahwa jika saya memiliki semua persyarataan bahwa pinjaman saya akan ditransfer kepada saya tanpa penundaan

    Dan percayalah sekarang karena pinjaman rp11milyar saya dengan tingkat bunga 2% untuk bisnis Tambang Batubara saya baru saja disetujui dan dipindahkan ke akun saya, ini adalah mimpi yang akan datang, saya berjanji kepada Lady jane bahwa saya akan mengatakan kepada dunia apakah ini benar? dan saya akan memberitahu dunia sekarang karena ini benar

    Anda tidak perlu membayar biayaa pendaftaran, biaya lisensi, mematuhi Perusahaan Pinjaman Dangote dan Anda akan mendapatkan pinjaman Anda

    untuk lebih jelasnya hubungi saya via email: mahammadismali234@gmail.com
    dan hubungi Dangote Loan Company untuk pinjaman Anda sekarang melalui email Dangotegrouploandepartment@gmail.com

    ReplyDelete
  5. Nama saya Reni Alida, saya ingin menggunakan media ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman untuk sangat berhati-hati, karena ada penipuan dan perusahaan pinjaman palsu di mana-mana, mereka akan mengirimkan dokumen perjanjian pinjaman palsu kepada Anda dan mereka akan mengatakan tidak ada pembayaran dimuka, tetapi mereka adalah penipuan, karena mereka kemudian akan meminta pembayaran biaya lisensi dan biaya transfer, jadi berhati-hatilah terhadap Perusahaan Pinjaman yang curang itu.

    Beberapa bulan yang lalu saya tegang secara finansial dan putus asa, saya ditipu oleh beberapa perusahaan pinjaman online. Saya hampir kehilangan harapan sampai Tuhan menggunakan teman saya yang merujuk saya ke pemberi pinjaman yang sangat andal bernama Ms. Elizebeth Isaac Loan Company, yang meminjamkan saya pinjaman tanpa jaminan sebesar Rp.600.000,00 (600 ribu) dalam waktu kurang dari 24 jam dan tingkat bunga hanya 2%.

    Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah yang saya terapkan dikirim langsung ke rekening bank saya tanpa penundaan.

    Karena saya berjanji akan membagikan kabar baik, sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa stres. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman, jangan ragu-ragu, silakan hubungi dia melalui email nyata: Elizebethisaacloancompany@gmail.com dan dengan rahmat Tuhan dia tidak akan mengecewakan Anda dalam mendapatkan pinjaman jika Anda mematuhi syarat dan ketentuannya.

    Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: renialida@gmail.com. Yang akan saya lakukan adalah mencoba untuk memenuhi pembayaran pinjaman saya yang saya kirim langsung ke rekening mereka setiap bulan.

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.