`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


Tuesday, August 27, 2024

Teo terima kunjungan hormat timbalan setiausaha negara AS

 

teo nie ching uzra zeya
Timbalan Menteri Komunikasi Malaysia Teo Nie Ching bersama Timbalan Setiausaha Negara bagi Keselamatan Awam, Demokrasi dan Hak Asasi Manusia Amerika Syarikat Uzra Zeya ketika kunjungan hormat yang berlangsung selama 45 minit. (Gambar Kementerian Komunikasi dan Multimedia)

PUTRAJAYA
Timbalan Menteri Komunikasi Malaysia Teo Nie Ching bertemu dengan Timbalan Setiausaha Negara bagi Keselamatan Awam, Demokrasi dan Hak Asasi Manusia Amerika Syarikat Uzra Zeya dalam kunjungan hormat yang menekankan cabaran dan tanggungjawab bersama dalam era digital.

Pertemuan yang berlangsung selama 45 minit itu, disertai Duta Besar AS ke Malaysia Edgard Kagan bersama pegawai lain, menekankan usaha Malaysia bawah pimpinan kerajaan Madani untuk menegakkan kebebasan akhbar dan memastikan aliran maklumat yang bebas.

Usaha ini termasuk inisiatif seperti penubuhan Majlis Akhbar, seperti yang dijelaskan oleh Teo.

Teo juga mendedahkan ancaman dalam talian dihadapi rakyat Malaysia yang semakin meningkat, termasuk penipuan, buli siber, perjudian dalam talian, maklumat salah dan berita palsu.

Mengakui kebimbangan ini, Zeya menyatakan bahawa ia isu yang dihadapi di seluruh dunia.

Negara besar dan kecil sama-sama bergelut dengan masalah ini,
 kata Zeya, menyerlahkan cabaran sejagat mengemudi landskap digital.

Menurut Zeya, pejabatnya terlibat secara aktif dengan platform dalam talian dan penyedia perkhidmatan untuk menangani isu ini.

Beliau menekankan, ia tanggungjawab bersama untuk menguruskan penyebaran ucapan kebencian, perbuatan jenayah dan maklumat salah dalam talian.

Perbualan antara kedua-dua tokoh ini juga merangkumi manfaat dan risiko dikaitkan dengan transformasi digital, yang menyumbang secara signifikan kepada pertumbuhan ekonomi dan dinamisme, penting bagi Malaysia dan AS.

Mereka juga menyatakan kebimbangan terhadap penyalahgunaan kecerdasan buatan (AI), termasuk bidang AI Regeneratif yang baru muncul, menawarkan kelebihan serta cabaran lebih besar.

Perbincangan itu mencerminkan komitmen berterusan kedua-dua negara untuk menangani kerumitan teknologi moden dan kesannya terhadap masyarakat. - FMT

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.