`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 

10 APRIL 2024

Saturday, August 3, 2013

[EDISI BINGAI] Pakai Camry Tak Patriotik, Pakai Accord Pula Sangat Patriotik?


Kita dikejutkan dengan Surat Pekeliling Kerajaan Persekutuan yang mengarahkan agar pengantian model kereta rasmi Proton Perdana kepada Honda Accord.2.0 L

Admin merasakan Kerajaan Persekutuan/UMNO mungkin merasakan rakyat telah lupa bahawa suatu ketika dahulu,Kerajaan Persekutuan melalui UMNO menentang keras cadangan dan tindakkan Kerajaan Negeri Perak yang diterajui PAKATAN RAKYAT, Dato Seri Nizar membuat keputusan menggantikan model Proton Perdana Kepada model Camry.

Malah media-media cilaka UMNO terutamanya Utusan Malaysia/Berita Harian/TV3/RTM menyerang dan menghentam habis-habisan cadangan dan keputusan tersebut seolah-olah tindakkan tersebut tidak patriotik dan pelbagai,malah di muat kenyataan dari rakyat yang mempertikaikan tindakkan tersebut.

Apa yang boleh Admin katakan,rakyat Malaysia tidak mudah lupa apa yang berlaku sebelum ini,rakyat kini bukanlah seperti rakyat Malaysia era tun Mahathir yang mudah lupa.jadi jgn nak kelentong rakyatlah.mungkin UMNO boleh mengelentongkan masyarakat luar bandar yang tidak terdedah kepada sumber maklumat selain dari media propaganda celaka UMNO tu.

Di sini anda boleh imbas kembali bagaimana RTM iaitu media rasmi Kerajaan Malaysia yang menjalankan Propaganda Celaka UMNO dalam Menghantam/menyerang apa saja tindakkan dan keputusan Kerajaan negeri yang di tadbir PAKATAN RAKYAT.

Anda lihat dan nilailah sendiri betapa bertuahnya rakyat Malaysia apabila memilih golongan DAJJAL mentadbir Kerajaan Persekutuan. ANDA YANG MEMILIH DAJJAL LIDAH BERCABANG DUA.

Jika anda seorang yang bijaksana..PRU14 nanti sematkan di fikiran agar ini kalilah UMNO/BN

Lihat dan nilailah sendiri betapa bercabangnya lidah Media UMNO ni, Dajjal amat sangat menci tul Admin.

Katakan tidak kepada UMNO/BN pada PRU14 nanti. -wallybandits


Apa Rasionalnya Tukar Kereta Rasmi Kerajaan Malaysia Kepada Honda Accord @NajibRazak



Tiada lagi kereta Proton sebagai kereta rasmi Kerajaan Malaysia? Kerajaan Malaysia telah mengumumkan secara rasmi melalui pekeliling yang dikeluarkan sendiri melalui Ketua Setiausaha Perbendaharaan Negara Malaysia bertarikh 29 Julai 2013, bahawa kereta Nasional, Proton Inspira (dahulunya Proton Perdana) yang menjadi kebanggaan rakyat Malaysia telah ditukar kepada model Honda Accord 2.4L dan Honda Accord 2.0L.

Bukankah Proton Inspira yang ada sekarang masih baru? Kenapa masih hendak ditukar kepada kereta Honda Accord? Agaknya berapa ribu unit yang hendak ditukar? Kalau ditolak campur Gred Pegawai JUSA A, B dan C termasuk pegawai turus ditambah dengan Menteri-Menteri yang ada, jumlahnya mungkin mencecah 18,000 pegawai daripada 1.4 juta Penjawat Awam Persekutuan. Katakan seunit Honda Accord berkenaan harganya RM80,000 (harga kepada Kerajaan setelah ditolak duti eksais dan duti import semua), kiraan mudah adalah seperti berikut:

18,000 pegawai x RM80,000 = RM1.440 billion.

Saya ulang RM1.44 billion!!! RM1.44 billion Kerajaan baziran duit Rakyat Malaysia buat apa? Kerajaan Malaysia sekarang banyak duit sangatkah? Habis 18,000 kereta Proton Inspira yang sedia ada nak buat apa? Jual besi buruk? Dulu masa DS Nizar Jamaluddin, manta Menteri Besar Perak menukar kereta Proton kepada Toyota Camry, berkokok-kokok pemimpin-pemimpin BN kata tak patriotik la, tiada semangat kebangsaan la, tidak membeli barangan buatan Malaysia la, membazir la. Sekarang apa sudah jadi? - cucutokselampit

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.