`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 

10 APRIL 2024

Saturday, August 3, 2013

GEMPAQ: Ada harapan HARGA barang akan naik lagi [Tengokla KENAPA...]

Hadiah PRU: Harga minyak RON95 akan naik ?

Minggu lalu semasa berada di stesen minyak menunggu giliran, penulis sempat bersembang dengan seorang pemandu lori yang juga sedang menunggu giliran di pam minyak. Beliau memberitahu penulis dia ada mendengar desas-desus bahawa harga minyak RON95 akan naik sebelum hujung tahun ini.

Berita tersebut adalah satu lagi tamparan kepada rakyat selepas mendengar berita bahawa tarif elektrik juga akan dinaikkan. Ini bererti mula bulan Januari tahun depan, harga minyak RON95 dan tarif elektrik akan mengalami kenaikan serentak.

Pada masa kini, Polisi Gaji Minima RM900 masih belum dilaksanakan lagi. Pekerja-pekerja yang berpendapatan rendah pun sudah penat menunggu, seperti menunggu kucing bertanduk sahaja. Ramai daripada mereka telah pun merungut bahawa harga barang semakin naik sementara gaji mereka tidak naik.

Oleh kerana Pakatan Rakyat tidak menang Pilihanraya Umum Ke-13 (PRU13), maka ramai warga miskin dan golongan berpendapatan rendah bakal mengalami masa depan yang malap apabila tiba bulan Januari nanti kerana kerajaan tidak berupaya mengawal kenaikan harga barang.

"Apa sudah terjadi kepada slogan 'Rakyat Didahulukan' yang sering dilaung-laungkan oleh Kerajaan BN?

Justeru itu, berita yang paling buruk untuk kebanyakan warga marhaen pada tahun ini ialah: Pakatan Rakyat kalah PRU13. Ini adalah kerana jika Pakatan menang, harga minyak sudah diturunkan dan harga barang lain akan distabilkan pada paras ketika itu juga," kata Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad dari PAS.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.