`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 

10 APRIL 2024

Wednesday, August 28, 2013

Orang bijakpandai sudah tinggalkan UMNO..............................?


Dalam PRU12 dan PRU13 kite menyaksi kan bagaimane rakyat menilai kedudukan kerajaan Barisan Nasional yang di pimpin oleh UMNO. PRU12 dan PRU13 tidak jauh berbeza jike di nilai dari sokongan rakyat terhadap kerajaan BN pimpinan UMNO.

Nampak nye kerajaan BN pimpinan UMNO dilihat hanye mendapat sokongan dari rakyat diluar bandar, dikampung2 terpencil di pendalam sahaje. Sebab bye boleh dikate kan hampir semue rakyat ini tidak mendapat lain maklumat selain dari yang di siarkan oleh RTM, TV3 dan media2 yang telah di kawal oleh kerajaan BN.

Senario ini sangat berlainan jike dibandingkan dengan rakyat yang tinggal di bandar2. Di sini boleh dikatekan mereke telah mendapat maklumat yang lebih tepat dan benar dari lain2 media seperti internet dan lain2 lagi yang tidak mampu dikawal oleh kerajaan BN pimpinan UMNO.

PRU12 dan PRU13 juge telah memberi kan gambaran tentang perbezaan care dan daye pemikiran orang melayu dan care pemikiran orang cine. Orang cine berfikiran lebih luar, mendalam dan bebas, sedangkan care pemikiran orang melayu masih tidak berubah same seperti hidup di zaman penjajahan dulu. Mungkin care pemikiran melayu yang sangat jumud inilah yang telah menyebabkan melayu tidak maju jike di bandingkan dengan kaum cine.

Klip VDO dibawah ini telah membuktikan tentang kejumudan fikiran orang melayu. Jike orang melayu ni boleh berfikir secare bebas dan terbuke mengape tidak di fikirkan secare halus tentang ucapan Tun Dr Mahathir itu. Bukan kah telah jelas dan nyate bahawe UMNO dan pemimpin2 nye sudah 'rosak'. Mengape melayu masih lagi bergantung dan berharaf kepade bende yang sudah 'rosak'?

Sekarang kite tinjau pule tentang care cine berfikir, mereke sudah awal2 lagi mengsan bahawe UMNO sudah rosak, make bermule  pade PRU 12 dan PRU13 mereke ber ramai2 berhijrah keluar meninggalkan MCA dan P Gerakan. Mereke mininggalkan MCA dan P Gerakan kerane mereke tidak mahu bersengkokol dengan UMNO yang sudah kotor dan tercemar dengan berbagai kekotoran seperti rasuah dan penyalah gunean kuase yang tidak terkawal lagi.



Melayu bodo seronok mendengar ucapan yang memper bodo2 kan melayu, kunun nye pemimpin UMNO itu tidak baik, sedangkan yang bercakap tu lebih buruk dari segaje pemimpin2 UMNO yang ujud di muke bumi ini!

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.