`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 

10 APRIL 2024

Tuesday, August 27, 2013

TM Net Streamyx 8MBps & HyppTV

setelah bertahun-tahun lamanya melayari internet, dari zaman modem dial-up ke jaring, telekom kemudian era streamyx muncul sekitar 2001 (kalau tak silap), tak pernah wujud kepuasan dalam diri kawe bab speed internet ni. semasa krisis kena potong line tahun lepas, kawe sempat langgan DiGi broadband dan P1 broadband. yang ni lagi la hampeh. ada limit broadband setiap bulan.

minggu lepas kawe upgrade 4mb streamyx kawe ke 8mbps. ada orang tanya kenapa tak unifi terus. itu yang bengang pasal TM ni..kawe duduk di pangsapuri TNB Sg.Ara Bayan Lepas. ada 3 blok kediaman. Blok 7 dan 9 khas utk non-exec dan blok 5 utk exec. blok 9 hanya 4mbps je boleh support, manakala blok 5 hanya 1mbps sahaja..blok kawe blok 7 sahaja yang support 8mbps ke bawah...

keluar je kawasan pangsapuri TNB, kira seberang jalan (dalam taman yang sama) boleh support UNIFI. tak tahu apa masalah TM kat sini tapi staff TM pernah jawab, tak untung kalau bubuh UNIFI kat pangsapuri TNB..

bila upgrade 8mbps kawe ambil HyppTV dengan harapan boleh tutup terus ASTRO. apa yang menghampakan kawe ialah channel yang diberikan oleh HyppTV macam hampas..tak ada yang menarik minat kawe..tapi dah terambil maka biarlah..nak terminate tak boleh sebab ada kontrak setahun.

Nasihat kawe, kepada rakan2 yang nak subscribe HyppTV fikirlah dulu akan kemahuan kita untuk kepuasan kita dalam berhibur atau mencari maklumat..cuma yang best Al-Jazeera sahaja..live katanya dan x ada tapisan macam ASTRO

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.