`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 


Saturday, August 3, 2019

Untuk Perhatian Pengarah Jabatan Imigresen, Menteri Dalam Negeri Dan Juga Sinar Harian.

Image result for PATI people in Malaysia

The following article has been written by Norman Fernandez. Norman is commenting on the post yesterday about the Awang Hitam story carried by Sinar Harian. My comments follow.

Tuan Syed, terlebih dahulu saya mengucapkan terima kasih kepada Tuan yang sering-kali memuat naik tulisan saya dan secara khusus kepada isu yang dekat dengan hati saya iaitu - Pendatang Asing Tanpa Izin.

Saya percaya blog ini yang mencecah jutaan ‘page view’ juga dibaca oleh orang politik, kementerian, jabatan kerajaan, para menteri, Menteri Dalam Negeri dan Pengarah Jabatan Imigresen Malaysia.

Sejak 2007, saya telah menulis menggunakan fakta  dan data yang saya perolehi tentang warga asing yang menyelinap masuk negara ini. Tulisan saya  boleh dijumpai di Internet.

Jika dahulu warga asing masuk sebagai PATI - Pendatang Asing Tanpa Izin  hari ini pula mereka tiada keberatan masuk sebagai PADI - Pendatang Asing Dengan Izin. Tetapi  tujuan dan matlamat sama sahaja - untuk masuk ke Malaysia dan kemudian menetap dan bekerja, mencari duit, melibatkan diri dengan jenayah, black money, aktiviti haram ISIS, ekstremis dan sebagainya. Kalau mereka tidak ditangkap - ‘syukurlah’ tapi jika tertangkap ‘pasrah dan terima nasib’.  (OSTB : Pasrah dan terima nasib maksudnya kena kautim. Itu saja.)

Kepada pemimpin dan pegawai  yang saya senaraikan di  atas, khususnya Pengarah  Imigresen Malaysia dan Menteri Dalam Negeri yang saya harap  membaca tulisan ini, tahu kah anda :-

* perairan Johor sepanjang 570.4km memudahkan  sindikit  melampaui kawasan tersorok untuk dijadikan kawasan keluar masuk;

* Hanya 15 minit perjalanan untuk berulang-alik dari Batam ke Johor;

* Jarak paling dekat antara Batam (Indonesia) dan Tanjung Stapa (Kota Tinggi) hanya sembilan batu nautika;

* Perairan dekat Mersing, Pengerang, Teluk Ramunia, Tanjung Sedili dan Kota Tinggi menjadi “hot-spot” keluar-masuk PATI;

*Dipercayai terdapat 200 lorong tikus di Johor;

* Upah untuk membawa masuk - keluar PATI adalah RM2,500 - RM3,500;

* Pendapatan menyalur maklumat operasi ialah antara RM500 - RM1,00.

Jika Pengarah Imigresen Malaysia atau Menteri Dalam Negeri  masih minat dengan maklumat ini, untuk makluman Tuan, mengikut data yang ada:-

* Pada 2017 terdapat 6.7 juta pekerja asing di Malaysia. Daripada jumlah ini hanya 2.1 juta pekerja asing yang ada permit.

* Jadi ke mana hilangnya lebih 4.5 juta pendatang asing?  (OSTB : Mereka ‘hilang’ untuk membuat sumbangan yang sangat besar kepada kocek anak buah tuan-tuan hantu.)

* Dan ini belum termasuk warga asing yang mencari suaka politik dan pelarian dari Rohingya yang beranak membiak  yang dikatakan hampir 95,000 hingga 150,000 orang, juga orang Somalia, Syria, Afghanistan, Pakistan dan lain-lain negara;

Saya harap Pengarah Imigresen Malaysia dan Menteri Dalam Negeri masih membaca feedback ini. Biar saya  beralih ke bab PADI - Pendatang Asing Dengan Izin.

* Ini adalah warga asing yang masuk ke Malaysia dari Batam (dan masuk Johor) dengan menggunakan Pas Lawatan Sosial;

* Sampai di sini sahaja mereka bekerja di restoren sebagai pembantu, tukang masak, pembantu gerai, warung dan pasar, tukang sapu dan tukang bersih di kondo dan pejabat;

* Modus operandi mudah sahaja - Masuk guna Pas Lawatan Sosial yang mempunyai tempoh  27 hari. Bila habis tempoh mereka balik ke Batam dan TIGA hari kemudian pulang balik ke Johor Bahru.  Atau mereka yang rela ambil risiko akan pulang sebagai PATI - melalui 'lorong tikus'.

* pernah dengar istilah “ paspot terbang” dan “ pakai gerenti”?

* Ada juga PADI yang gunakan Pas Lawatan Sosial untuk meniaga. Saya sendiri tahu warga asing yang berniaga membuka gerai satay dan sekarang sudah ada satu lagi cawangan dan sekarang  warga asing itu bercadang membeli van atau kereta. Berapa tuahnya bumi Malaysia ini.

* Sekarang sudah kelihatan kelibat orang Pakistan yang bekerja dan menjaja berjalanan di Johor Bahru. Apa tujuan sebenar mereka berada di Johor Bahru? Tidak mustahil mereka sedang mengutip dana untuk puak ekstremis seperti ISIS. 

Untuk pengetahuan Pengarah Jabatan Imigresen dan Menteri Dalam Negeri sejak 2007 saya telah menulis tentang kemasukkan warga Afrika yang menyalahgunakan Pas Pelajar dan Pas Sosial. Artikel tulisan saya yang dilengkapi data dan fakta masih boleh dijumpai menerusi Google. Apa manfaat sebenarnya “pelajar-pelajar” Afrika kepada Malaysia. Tidakkah kita terfikir kenapa mereka tidak pergi belajar di Singapura di mana university mereka bertaraf dunia pertama.

Kepada YB Menteri Dalam Negeri, amatlah berbesar hatilah sekiranya Tan Sri sudi dan sedia bertemu dengan saya (Tan Sri pun orang Johor dan juga Menteri serta Wakil Rakyat dari Johor). Bolehlah saya berbicara dengan lebih lanjut tentang apa yang saya utarakan serta solusi dan cara mudah untuk menanggani masalah PATI dan PADI di Malaysia.  Bolehlah saya berkongsi pandangan dan maklumat  untuk kebaikkan Johor dan Malaysia.

Percayalah Malaysia berada di ambang bencana. 

My comments :  This is another corrupted policy carry over from the previous Kleptocracy.

Frequent commenter sickput (thank you) made a valid observation about this in the earlier post. He said:

sickput said...For visitors from countries that may benefit us, we impose visa i.e. china, india, hong kong, macao and taiwan.   Countries that are a burden, we give visa free entry.

. . .   Friday, August 02, 2019 9:39:00 PM  

Well there may be reciprocal visa requirements in those countries as well. For example we need a visa to enter the USA. So it may not make sense for us to allow Americans visa free entry - yet.

But  I have been wondering why the BN / UMNO corrupted monkeys allowed VOA (Visa on Arrival) and also  waived visas for so many shithole countries (negeri lubang tahi) ?

And then  we impose visas on countries like China, Taiwan, USA, Japan, South Korea (??) - countries which have invested billions of Ringgit in the Malaysian economy over the past decades, created millions of jobs for Malaysians and every year these countries keep sending millions of high spending tourists to Malaysia.

Apa ke jadah punya lojik ini? 

For example if you take 10,000 Japanese tourists versus 100,000 African Awang Hitams (saya pinjam racist jargon Sinar Harian lah ok), I can assure you the 10,000 Japanese tourists will outspend the 100,000 Africans.  The Japanese come here to spend money and to build Matsushita factories. The Africans come here to do black money scams, sell syabu and kill people.

You will rarely find a Japanese overstaying their visa here. Or overstay their valid stay period here.  If they want to stay longer they will go to the Jabatan Imigresen and fill up all the forms and pay the fees. If the Jabatan Imigresen says NO, they will just board the plane and return to Japan. 

The same applies for visitors from Taiwan, Europe, China etc.  They bring a net gain to our economy.

So why did the corrupted UMNO government ignore these countries and grant VOA, visa free etc to the negeri lubang tahi whose citizens come here to buat tahi.

The answer is simple. 
It is staring us in the face. 
Corruption.

The Africans will definitely want to overstay. 
The Banglas will definitely want to overstay. 
The Arabs will definitely want to overstay.  
The Indons will definitely want to overstay.

And that means corruption.  
Boleh kutip duit.

And the culprits were and still are the Jabatan Imigresen - which is under the KDN.

I agree with the suggestion that we BATAL / ABOLISH both the VOA AND visa free travel for all the lubang tahi countries. This will include all of the Middle East, Afghanistan, Pakistan and all the African countries. Plus the South American countries - they too send too many monkeys who buat tahi in our country.

Yes I would certainly make exceptions for Indonesia, Bangladesh, India and China. 
Because we depend on the labour and the technical expats from these countries who keep our economy running. Jangan main. 

The Banglas, Indons, Indians and the Chinese are just here to work hard and make a living. They are largely peaceful. 

We have to tighten up visas even for the other ASEAN countries.  Singapore makes it very tight for visitors even from ASEAN countries to overstay in Singapore.  

The nawaitu behind the VOA and visa free travel granted to the lubang tahicountries was and still is CORRUPTION.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.