`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


Thursday, October 5, 2017

Tertangkap: Perompak bank berselipar larikan RM600,000

Suspek turut membahagikan wang rompakan tersebut kepada 5 individu lain untuk menyimpannya.
suspect
PETALING JAYA: Seorang perompak berselipar dan berseluar pendek yang dengan selamba melarikan RM600,000 dari bilik kebal sebuah bank di Bukit Damansara bulan lalu akhirnya ditahan polis semalam.
Akhbar The Sun melaporkan suspek berusia 30-an itu ditahan di rumahnya di Batu Beremdam, Melaka sekitar jam 7 malam oleh sepasukan penyiasat dari Kuala Lumpur selepas menerima maklumat mengenainya.
Suspek merupakan bapa kepada 2 orang anak dan ditahan reman 4 hari.
Sumber berkata polis juga menjumpai wang sejumlah RM80,000 di sebuah rumah di Kuala Lumpur.
Difahamkan, sehari selepas melakukan rompakan, suspek membahagikan wang tersebut kepada 5 individu lain untuk menyimpannya.
Polis juga menggesa individu terbabit menyerah diri atau akan berdepan tindakan tegas apabila berjaya dikesan kelak.
Pada 19 September lalu dilaporkan seorang lelaki menyamar sebagai penyelenggara alat pemadam kebakaran yang memakai kemeja-T, berseluar pendek Bermuda dan berselipar, berjaya melarikan sejumlah RM600,000 daripada bilik kebal sebuah bank di Bukit Damansara.
Pencuri itu dikatakan tenang dan yakin dan memasuki bank kira-kira jam 12.30 tengahari pada 8 September. Dia berpura-pura memeriksa alat pemadam berhampiran sewaktu kakitangan sibuk dan kemudiannya menghampiri bilik kebal.
Apabila ketua juruwang masuk ke bilik itu, suspek meletakkan sekeping magnet pada selak pintu kunci berautomatik – menghalang selak itu terkunci secara automatik apabila ditutup.
Beberapa minit selepas ketua juruwang keluar, lelaki itu masuk ke bilik kebal dan memasukkan wang ke dalam beg galas yang dibawanya, dan dengan tenang keluar daripada bank. -FMT

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.