`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!





Tuesday, May 30, 2017

Mufti KL Sepatutnya Disaman Kerana Tak Pakai Helmet, Bukannya Minta Maaf, Jangan Tunjukkan Undang-Undang Itu Pilih Kasih Kata Pengkritik!

Image result for mufti KL naik motosikal

Oleh : Ali Abu
Isu Mufti KL naik motor tak pakai helmet
Perbuatan Mufti KL memohon maaf kerana menaiki motorsikal tanpo memakai helmet adolah satu perbuatan terpuji. Meskipun begitu, penguatkuaso (dalam hal ini samo ado JPJ atau Polis Trafik) wajib menyaman beliau atas kesalahan itu walau apo pun alasan yang diberi oleh Mufti KL. 

Ini perlu bagi membuktikan bahawa sumo orang tertakluk di bawah undang-undang. Dan memohon maaf atas kesalahan yang juga termaktub kepada rakyat jelata yang lain bukanlah alasan yang ampuh untuk lari daripada disaman oleh pihak berkuaso. Tak boleh bias dan keadilan wajar ditunjukkan dalam hal ini.

KJ, TMJ, Najib, Mufti Perlis, Donald Trump atau sesapo pun yang menaiki motorsikal tanpo helmet di atas jalanraya Malaysia, wajib disaman jikalau terbukti mereka melakukan kesalahan trafik tersebut. Inilah yang dinamokan sebagai rule of law. Undang-undang didaulatkan tanpo mengira latarbelakang orang yang melakukan kesalahan. Kalau pekara ini tidak dititikberatkan, undang-undang akan dipandang enteng oleh orang ramai.
JPJ atau Polis Trafik perlu menyaman Mufti KL demi kedaulatan undang-undang. Jikalau tidak, rakyat jelata tidak akan respek dengan apo jenis peraturan dan undang-undang selopeh ini. 
Dan tidak menjadi kesalahan pula untuk orang lain membayar saman itu bagi pihak Mufti KL. Ye kalau den seorang yang kayo den on the spot bayar rm300 jumlah saman maksimun bagi kesalahan tidak memakai helmet itu untuk pihak Mufti KL kerana kagum atas kejujurannya mengaku telah membuat kesalahan trafik kepada rakyat Malaysia di internet. Ini benar-benar WOW bro!


-/sozcyili

1 comment:

  1. Assalamualaikum maaf jika lewat tempat ini saya publikasikan kisah sukses saya.. senang sekali saya bisa menulis dan berbagi kepada teman-teman disini. barangkali ada teman-teman yang sedang kesulitan masalah keuangan. Beberapa waktu yang lalu perusaan percetakan saya dirundung hutang yang cukup besar. Hal itu di akibatkan melonjaknya harga kertas dan tenaga upah yang harus saya bayar kepada para karyawan saya. Sementara itu beberapa tender yang nilainya cukup besar gagal saya menangkan. Akibatnya saya harus menjaminkan mobil saya untuk meminjam hutang dari bank. Namun hal itu belum cukup menutup devisit perusaan. Bahkan pada akhirnya rumah beserta isinya sempat saya jaminkan pula untuk menutup semua beban hutang yang sedang dilanda perusaan. Masalah yang begitu berat bukan mendapat support dari istri justru malah membuat saya bersedih bahkan sikapnya sesekali menunjukan rasa kecewa. Hal itu di sebabkan semua perhiasan yang sempat saya hadiahkan padanya turut saya gadaikan. Disaat itulah saya sempat membaca beberapa situs yang bercerita tentang solusi pesugihan Danah Gaib tanpa tumbal dari MBAH SUROPALA dan akhirnya saya menghubungi beliau. Kata MBAH SUROPALA pesugihan yang cocok untuk saya adalah pesugihan Danah Gaib. Tanpa pikir panjang semua petunjuk MBAH saya ikuti dan hanya 3 hari. Alhamdulilah akhirnya danah gaib yang saya minta benar benar ada di rekening saya. Perlahan hutang-hutang saya mulai saya lunasi. Perhiasan istri saya yang sempat saya gadaikan kini saya ganti dengan yang lebih bagus dan lebih mahal harganya. Dan yang paling penting bisnis keluarga yang saya warisi tidak jadi koleps. Jika ingin seperti saya silahkan minta bantuan kpd beliau karna cuma beliau yg behasil membantu saya telpon MBAH SUROPALA di nomer +6285~319~483~234 ...


    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.