`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


Sunday, December 3, 2017

Najib rips 'fantasy economics' of alternative budget



In a thinly veiled attack against the federal opposition, Prime Minister Najib Abdul Razak said there are those who have produced an alternative budget with “gaping holes” that would make Malaysia unsafe, unsecure, and unstable.
While highlighting the government’s track record, he warned there are “others” who make promises to Malaysians but who have no track record of their own, and are only interested in their political ambitions.
“There are others who would make all sorts of promises to you. But firstly, they have no track record.
“They just oppose, even when they secretly agree with a proposal – because they are not concerned about the welfare of the Malaysian people. No. They are only concerned with their own selfish political ambitions.
“Secondly, unfortunately they cannot add up. They produced a shadow budget with gaping holes in it. Their fantasy economics would make Malaysia unsafe, unsecure and unstable.
“This government on the other hand, has a proven track record. A record of achievement,” he said in his speech officiating the Kuala Lumpur International Youth Discourse in Putra World Trade Centre today.
Najib pointed out that Malaysia’s achievements had been given accolades by international bodies such as the World Bank, the International Monetary Fund, and the Organisation for Economic Co-operation and Development.


Pakatan Harapan had unveiled its alternative budget proposal on Oct 25, just two days before Najib tabled his Budget 2018 proposal in parliament.
The alternative budget calls for, among others, the abolition of the GST and the reinstatement of the sales and services tax (SST).
To make up for the resulting RM25.5 billion shortfall, Harapan said the switch from GST to SST would spur business activities and consumer consumption, which would in turn increase federal revenue.
It said it would also cut RM20 billion in “wastage and corruption” by slashing the budget allocation for the Prime Minister Department.- Mkini

2 comments:

  1. Salam kenal dari saya mbak Romlah sengajah mempublikasikan cerita ini disini, saya bukan sombong tapi saya semata" hanya ingin berbagi kepada anda yang lagi butuh pertolongan.. Saya duluh kerja di malaysia sebagai PRT selama 7 tahun gaji waktu itu kurang lebih 5 juta per bulannya namun itu tidak pernah cukup untuk kebutuhan keluarga saya karna setiap bulannya harus membayar hutang piutang orang tua di BANK, singkat cerita.. Sekarang hutang orang tua saya sudah lunas senilai 335 juta dan sekarang saya sudah punya usaha tokoh perlengkapan bayi berkat bantuan MBAH BALAPATI melalui pesugihan putih dana gaib senilai 1 miliar.. Duluhnya saya takut untuk mengikuti pesugihan ini karna saya pikir ada tumbal ternyata tidak ada sama sekali dan jarak jauh pun bisa.. Singkat cerita duluhnya saya cuma melihat komentar seseorang di internet tentang MBAH BALAPATI alhamdulillah ternyata bener" terbukti dan saya salah satu orang yg sudah membuktikannya sendiri.. Siapa tau ada teman yg lagi ada masalah baik keuangan ataupun hal" lainnya silahkan coba konsultasi dengan beliau call/sms di nomer:+6282190534451 anda baik beliau pasti ramah melayani anda.. Muda"han dengan adaNya pesan singkat saya ini bisa bermanfaat.



    Salam bagi teman nak rantau.
    Spirit at work :-)



    ReplyDelete
  2. Nama saya Aditya Aulia saya mengalami trauma keuangan karena saya ditipu dan ditipu oleh banyak perusahaan pinjaman online dan saya pikir tidak ada yang baik bisa keluar dari transaksi online tapi semua keraguan saya segera dibawa untuk beristirahat saat teman saya mengenalkan saya. untuk Ibu pada awalnya saya pikir itu masih akan menjadi permainan bore yang sama saya harus memaksa diri untuk mengikuti semua proses karena mereka sampai pada kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua persyaratan karena permintaan oleh proses saya bisa mendapatkan pinjaman sebesar 350jt di rekening Bank Central Asia (BCA) saya saat saya waspada di telepon saya, saya tidak pernah mempercayainya, agaknya saya bergegas ke Bank untuk memastikan bahwa memang benar ibu kontak sekarang mengalami terobosan pemanasan jantung dalam kehidupan finansial Anda melalui apakah itu BBM INVITE-nya: {D8980E0B} atau apakah kamu ingin mengkonfirmasi dari saya? Anda bisa menghubungi saya melalui surat saya: {aditya.aulia139@gmail.com} dan juga Anda bisa menghubungi perusahaan ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY (ISKANDAR LENDERS) via: {mail:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

    e_mail:::[aditya.aulia139@gmail.com]
    [iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    WhatsApp:::[+44] 7480 729811[Chats Only]
    Telephone Number☎[+44] 7480 729811[Calls Only]
    BBM INVITE:::[D8980E0B]

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.