`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 

10 APRIL 2024

Monday, January 30, 2023

TH serah lesen 22 syarikat pengelola jemaah haji tahun ini

 

Tabung Haji berkata jemaah haji boleh memilih mana-mana syarikat yang memiliki Lesen Pengelola Jemaah Haji (PJH).

KUALA LUMPUR: Lembaga Tabung Haji (TH) menyerahkan Lesen Pengelola Jemaah Haji (PJH) kepada 22 syarikat pelancongan tempatan dan anak syarikatnya, TH Travel & Services Sdn Bhd, bagi musim haji 1444H / 2023.

Pengarah Eksekutif TH, Syed Saleh Syed Abdul Rahman berkata, pemilihan tersebut bagi memastikan syarikat pelancongan tempatan terpilih, memiliki kapasiti teguh, kepakaran dan pengalaman mencukupi serta berwibawa, dalam memberikan perkhidmatan terbaik dan menjaga kebajikan jemaah haji negara.

Jelasnya, syarikat pelancongan berdaftar boleh memohon untuk menjadi PJH yang berlesen dan dipilih secara tahunan, setelah memenuhi syarat ditetapkan.

Malah katanya, musim haji kali ini terdapat syarikat PJH yang baharu diluluskan lesen bagi memberi lebih banyak pilihan kepada bakal haji.

-ADVERTISEMENT-
Ads by 

“TH ingin mengingatkan semua bakal jemaah berhasrat ingin menunaikan haji tahun ini, untuk lebih berhati-hati dan memilih pakej yang disediakan oleh syarikat PJH yang dilesenkan ini sahaja,” katanya dalam kenyataan.

Syed Saleh berkata, bakal haji yang berhasrat ke tanah suci melalui PJH perlu mendaftar dengan syarikat pilihan mereka, selepas menerima surat tawaran menunaikan haji.

Beliau berkata, kesemua wakil syarikat terlibat, telah diberi taklimat mengenai terma dan syarat perkhidmatan pakej musim haji dan orang ramai boleh merujuk kepada laman web rasmi TH di pautan www.tabunghaji.gov.my atau hubungi Pusat Panggilan Tabung Haji di talian 03-62071919, untuk maklumat lanjut.

Syed Saleh berkata, mana-mana individu atau agensi pelancongan yang mengiklankan, menawarkan atau mengelola perkhidmatan pakej haji tanpa mendapat kelulusan daripada TH boleh dikenakan tindakan undang-undang di bawah Seksyen 27, Akta Tabung Haji 1995.

Dalam pada itu, beliau turut mengingatkan rakyat Malaysia supaya sentiasa patuh kepada peraturan Kerajaan Arab Saudi dengan menggunakan Visa Haji dan tidak menggunakan visa pelancongan untuk menunaikan rukun Islam kelima itu. - FMT

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.