`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 


Wednesday, September 4, 2019

Untuk perhatian tuan-tuan pari_h, munafik, p_ _ _ m _ k dan ultra c_bai (tanpa ditujukan kepada sesiapa ok)

Yang berikut ini adalah kenyataan rasmi seorang Perdana Menteri yang kononnya memahami al Quran:




Jelas bahawa Perdana Menteri yang kononnya memahami al Quran terlepas baca banyak ayat al Quran yang boleh membentuk watak dan fe'elnya yang lebih mirip dengan al Quran. 

Contohnya ayat berikut:

49:11  Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah sesuatu puak mencemuh dan merendah-rendahkan yang lain, kerana puak yang dicemuhkan itu mungkin lebih baik daripada mereka; dan janganlah pula sesuatu puak dari kaum perempuan mencemuh dan merendah-rendahkan puak perempuan yang lain, kerana puak yang dicemuhkan itu mungkin lebih baik daripada mereka; dan janganlah setengah kamu mencaci yang lain; dan janganlah pula kamu panggil-memanggil antara satu dengan yang lain dengan gelaran yang buruk.  Amatlah buruknya sebutan nama fasik (kepada seseorang) sesudah  beriman. Dan (ingatlah), sesiapa yang tidak bertaubat (daripada perbuatan fasiknya) maka merekalah orang-orang yang zalim

49:11 Sahih International   -     O you who have believed, let not a people ridicule [another] people; perhaps they may be better than them; nor let women ridicule [other] women; perhaps they may be better than them. And do not insult one another and do not call each other by [offensive] names. Wretched is the name of disobedience after faith. And whoever does not repent - then it is those who are the wrongdoers.

Mungkin Perdana Menteri kita telah membaca tetapi masih tidak faham maksud ayat ini.

Sebelum ini seorang lagi Perdana Menteri Malaysia telah menggunakan perkataan "haramjadah".   Juga perkataan "kepala bapak". 


Sekarang Perdana Menteri kita gunakan perkataan "pariah", tetapi dia kata "tanpa dituju kepada sesiapa pun".

Dalam system kerajaan kita YDP Agong adalah 'raja berperlembagaan' tetapi pada realitinya DYMM YDP hanya  raja 'figurehead' yang berpakaian rasmi untuk upacara rasmi.

Ketua Kerajaan yang sebenarnya adalah Perdana Menteri. Dan seorang Perdana Menteri itu menjadi pemimpin bukan saja dalam negara kita tetapi seluruh dunia perhatikan perwatakan, tingkah laku dan "gelagat" Perdana Menteri kita. 

Perdana Menteri itu mewakili, mencerminkan dan melambangkan keseluruhan negara kita dan semua rakyat negara - termasuk budaya kita, tradisi kita, kemajuan dan tahap peradaban  seluruh rakyat Malaysia.  As the real "head of state" the Prime Minister represents the sum total of everything that is Malaysia and Malaysian. 

Jadi soalan misteri yang timbul sekarang ialah berucap dengan menggunakan perkataan haramjadah, kepala bapak dan sekarang pariah mewakili atau mencerminkan atau melambangkan budaya, tradisi dan tahap peradaban haramjadah, kepala bapak atau pariah yang mana satu? 

Sebab tentu sekali negara kita Malaysia (di mana 'Islam is the religion of the Federation' - thank you) dengan penduduknya yang boleh dikata sudah advanced juga dari segi 'civilisation' atau hidup bermasyarakat  TIDAK selesa dengan menggunakan perkataan yang  mencaci, mencarut, lucah dan kurang ajar dalam pertuturan bahasa kita. 

Terutama sekali oleh seorang Perdana Menteri. 
This is not the culture of any country. 
This is not the culture of Malaysia.

This is a reflection of your own upbringing. 

Jawapannya terletak pada latarbelakang, asuhan keluarga dan peribadi Perdana Menteri itu sendiri.  This is your upbringing.


Maka saya melihat ianya lucu juga membaca satu Kenyataan Media yang rasmi oleh Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai Menteri Dalam Negeri yang menyebut : 



But the problem is Kenyataan Media seperti ini sudah jadi basi dan tidak bermakna. Kenyataan Media seperti ini tidak serius dan hanya setakat "melepaskan batuk di tangga". 

Kenyataan Tan Sri Koon Yew Yin serupa juga maksudnya dengan kenyataan oleh Tan Sri Harris Salleh (bekas Ketua Menteri Sabah) mengenai perkara yang sama - ia itu angkatan tentera kita sekarang adalah 'under-utilised'. Itulah maksud mereka berdua. Mereka tidak menggunakan perkataan 'pariah' pun (tanpa ditujukan kepada sesiapa).

Tetapi apakah tindakan yang telah diambil sesudah Menteri Dalam Negeri membuat Kenyataan Media di atas? 

Zakir Naik sekarang masih dijemput dan menerima jemputan untuk "appear in public"  di Melaka. Mungkin esok pula dia akan dijemput jadi tukang cukur jambul di Perak? Mana lah tahu?  Setelah disoal siasat oleh Polis tak ada sebarang tindakan pun diambil.

Jadi maksudnya haramjadah sudah ok. 
Kepala bapak pun ok. 
Pariah (tanpa ditujukan kepada sesiapa) pun ok juga. 

Sekarang yang berikut ini pun ok juga :


Yang berikut pun ok juga kut, mencemuh kaum Cina di Malaysia dengan panggilan 'ultra kiasu'. Semuanya ok. 


Kalau macam itu sudah ok, so is it ok kalau kita pula panggil kepala bapak itu 'ultra c_bai'? Why not? Kepala bapak, haramjadah, pariah (tanpa ditujukan kepada sesiapa pun) semua ok. So kita tambah sebiji lagi lah - ultra c_bai. Amacam?  Boleh ke tak boleh? 

Lepas itu macam mana pula dengan kes se-ekor lagi makhluk yang telah berbahasa seperti berikut pula :    

Dam satu lagi kenyataan makhluk itu seperti berikut:


Atau kenyataan berikut oleh seekor lagi makhluk yang terlepas daripada hadiqatul hayawaan :



Bukankah semua kenyataan seperti di atas ini juga :

1. berbaur perkauman
2. menyentuh sensitiviti rakyat berbilang bangsa
3. mengeruhkan keadaan
4. ganggu-gugat keharmonian dan ketenteraman awam di negara ini?


Tetapi tiada tindakan diambil pun terhadap mereka ini semua. Kalau dipanggil untuk disoal siasat pun, nothing happens. 

Jadi tanpa dituju kepada sesiapa pun, saya pun nampak-lah ada ramai sangat pariah, p___m_k dan ultra c_bai dok mengidam untuk menjadi sergiala jadian. Tetapi tidak ada tindakan diambil terhadap mereka.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.