`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 


Sunday, March 11, 2018

DI SEBALIK MAHU DIHARAMKAN, BERSATU TERUS MENDAPAT KEPERCAYAAN

Seorang lagi golongan cerdik pandai Melayu akhirnya memilih Bersatu sebagai wadah perjuangan.
Hanya seminggu selepas Wan Saiful Wan Jan, seorang penganalis politik terkenal membuat keputusan menyertai Bersatu, kini giliran ahli akademik yang selalu tampil dalam pelbagai forum pula berbuat demikian.
Dr. Mazlee Malik, seorang pembantu professor di UIA yang tidak perlu diperkenalkan lagi ketrampilannya dijangka akan menyerahkan borang keahlian menyertai Bersatu esok kepada Muhyiddin Yassin di ibu pejabat parti itu di Petaling Jaya, Selangor.
Beliau dilaporkan menyertai Bersatu dengan tujuan agar perubahan dapat sama-sama dilakukan dalam pilihanraya akan datang.
Kita perlu pilih sama ada kita akan kekal di bawah kerajaan kleptokrasi yang dikenali di seluruh dunia  atau kita mahu Malaysia baru yang menjanjikan kehidupan dan imej yang lebih baik, kata Dr. Mazlee berhubung penyertaannya ke dalam Bersatu.
Selepas ini dijangka beberapa lagi nama besar dan dikenali ramai akan turut menyertai Bersatu sebagai sokongan kepada parti itu dan Pakatan Harapan untuk merealisasikan perubahan dalam pilihanraya akan datang.
Sementara Jabatan Pendaftar Pertubuhan atau RoS dilihat begitu ingin mengharamkan Bersatu, parti itu sebaliknya terus mendapat kepercayaan ramai.
Tidak saja tokoh-tokoh yang dikenali ramai, satu demi satu membuat keputusan menyertai Bersatu, sambutan rakyat terhadap pelbagai program ke arah perubahan dan untuk menumbangkan Najib, UMNO serta BN, khususnya yang dihadiri oleh Tun Mahathir Mohamad, tidak pernah terencat, malah semakin ghairah dan hangat.
Selain di pelbagai tempat dan negeri sebelum ini, di Kelantan semalam misalnya, program yang dihadiri oleh Tun Mahathir sesak dan padat dengan orangramai yang melambangkan era sang kleptokrat semakin menuju jalan penamat.
Nampaknya semakin Bersatu mahu diharamkan,  semakin ia mendapat sambutan.
Bagaimana agaknya reaksi rakyat jika setelah Bersatu dibatalkan pendaftarannya oleh RoS?
Percayalah…lagi terangkat kebangkitan rakyat dan lagi terasak Najib ditolak.
Terima kasih kepada Ahmad Zahidi Hamidi, Timbalan Perdana Menteri merangkap Menteri Dalam Negeri yang bertanggungjawab terhadap RoS kerana memberi satu lagi alasan buat rakyat dan pengundi untuk terus menolak kepimpinan Najib.
– http://shahbudindotcom.blogspot.sg

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.