`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


Wednesday, November 1, 2017

Polis tarik balik khidmat pengawal peribadi Dr M

Tahun lalu, polis menarik balik khidmat pengiring trafik bekas perdana menteri itu.
mahathir-utk-3PETALING JAYA: Polis hari ini menarik balik khidmat pengawal peribadi Unit Tindakan Khas (UTK) bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.
“Genap setahun yang lalu, Kak Fauziah dan pembantu rumah di pejabat dipindahkan dan ditamatkan kontrak oleh kerajaan.
mahathir-post-fb
“Hari ini, khidmat pengiring Unit Tindakan Khas (UTK) pula ditarik balik. Perjuangan tetap diteruskan,” katanya di Facebook hari ini.
Pada 4 Mei tahun lalu, bekas ketua polis negara Tan Sri Khalid Abu Bakar menyatakan khidmat pengiring trafik Dr Mahathir ditarik balik.
Beliau berkata perkhidmatan itu diberhentikan seminggu sebelum itu, namun khidmat pengawal pengiring iaitu pegawai polis dari UTK masih diteruskan.
Menurutnya, tindakan itu terpaksa diambil selepas Dr Mahathir menyertai perhimpunan Bersih, perhimpunan bantah GST, dan kutipan tandatangan untuk deklarasi yang bercanggah dengan peruntukan undang-undang dan perlembagaan negara.
“Saya telah menarik balik khidmat pengiring trafik untuk Tun Mahathir … itu adalah atas keputusan saya sebagai ketua polis negara. Apa guna kita memberi iringan trafik terhadap individu yang melanggar peruntukan undang-undang dan perlembagaan, kita tidak dapat menyokong apa juga perbuatan yang melanggar undang-undang negara,” katanya. -FMT

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.